Ważna rola reklamy graficznej

XXI wiek uznać można za powrót do epoki pisma obrazkowego. Grafika jest nieodłącznym elementem treści i zdaje sobie z tego sprawę większość marek. Dobrej jakości treść idzie w parze z odpowiednimi zdjęciami, ilustracjami. To ma duży wpływ na SEO.

Popularność reklam graficznych

Reklama graficzna wciąż jest bardzo popularna. Wykorzystywana jest na wiele różnych sposobów. Pojawia się na stronie firmowej czy w postaci różnego rodzaju banerów. Dzisiaj jednak coraz więcej osób unika klikania w takie banery reklamowe, co dla grafików jest sporym wyzwaniem. W praktyce na sukces reklamy graficznej wpływają trzy podstawowe elementy – CTA (wezwanie do działania), nazwa firmy i jej logo oraz jasny komunikat.
Call to action jest bezpośrednim zwrotem do odbiorcy – „zobacz”, „sprawdź” itd. Nie można być jednak zbyt nachalnym, natrętnym, aby nie zrazić potencjalnego klienta. Na reklamie graficznej musi się też znaleźć logo firmy oraz jej nazwa i powinny być one dobrze widoczne. Kluczem do sukcesu jest także przejrzysty i jasny komunikat. Taka reklama będzie o wiele częściej klikana.

Elementy reklamy graficznej

W tym przypadku należy odróżnić tekst i grafikę, zwłaszcza w kontekście ich ilości. Zaleca się, aby na banerach reklamowych znajdowały się krótkie i czytelne hasła, które trafiają do odbiorcy. Nie ma tutaj miejsca na szczegółowe opisy promocji, aktualności itd. Najskuteczniejsza jest reklama oparta na krótkich, ale skutecznych sloganach.

Jakich błędów nie należy popełniać w przypadku reklamy graficznej?

Reklama graficzna to nie tylko sama grafika, ale i rozdzielczość, format itd. Działania marketingowe z udziałem takich reklam wymagają pewnego wyczucia. Nie wolno umieszczać reklam na losowych, przypadkowych stronach. Lepszym wyborem są witryny tematycznie związane z branżą, w której działa dana firma. Wówczas jest duża szansa na dotarcie do szerokiej grupy potencjalnych klientów. Jednak skuteczna kampania nie musi być taka zawsze. Banery reklamowe wymagają regularnego aktualizowania i dostosowywania ich do zmieniających się potrzeb klientów.

Jak stworzyć skuteczną reklamę graficzną?

Tworzenie billboardów reklamowych wymaga specyficznego podejścia. W tym przypadku liczy się przyciągająca wzrok grafika. Przekaz musi być spójny z wizerunkiem firmy. Dużą wagę odgrywają kolorystyka, zdjęcia, czcionki, nagłówki. Liczy się ich rozmieszczenie i ułożenie w stosunku do siebie. Generalnie jednak mniej znaczy więcej. Odbiorca nie może czuć się przytłoczony reklamą.
Co ciekawe, przeciętny internauta czyta jedynie 20% treści na stronie internetowej. Dlatego trzeba znaleźć złoty środek między treścią, a grafiką. Oczywiście fotografie czy ilustracje bardziej skupiają uwagę odbiorcy, ale nie wpływają znacząco na pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Znaczenie mają tutaj słowa kluczowe i sam tekst, który powinien być unikalny. Zbyt duża ilość reklam przy kiepskiej kompresji sprawi dodatkowo, że strona będzie się długo ładować. Wówczas wiele osób zrezygnuje z jej odwiedzenia.

Grafika jako reklama

Reklama graficzna jest bardzo istotna. Wpływa bowiem na wiele zmysłów, pobudza wyobraźnię i zwraca na siebie uwagę. Nie należy jednak w jej przypadku przesadzać. Ważne jest to, co na grafice się znajduje. Opłaca się stawianie na elementy związane z daną firmą lub branżą. Dzisiaj w XXI wieku coraz częściej ludzie przykładają większą wagę do grafiki, a nie do treści pisanej. Warto uwzględnić to przy tworzeniu kampanii marketingowych.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *