Social media w służbie sprzedaży
Media społecznościowe są od ponad dziesięciu lat ważną częścią naszego życia. Niektórzy nie wyobrażają sobie życia bez Facebooka czy Instagrama. Taką mamy rzeczywistość, czy to się komuś podoba czy nie. Można natomiast potraktować obszary social mediów jako świetne pole do reklamowania swoich produktów.
Prostota korzystania z social media
Korzystanie z mediów społecznościowych nie wymaga wykupywania domeny czy serwera. Obsługa ich jest także znacznie łatwiejsza niż założenie i prowadzenie witryny internetowej. Dlatego wiele małych firm koncentruje swoją działalność medialną właśnie w social mediach.
Niewątpliwie najpopularniejszym serwisem jest tutaj Facebook. Mimo, że od kilku lat mówi się o jego zmierzchu, to jednak w praktyce tego nie widać. Ponieważ większość internautów posiada konto na Facebooku, w łatwy sposób można dotrzeć do ogromnej grupy odbiorców. Jeśli dodatkowo dana firma dysponuje pewnym budżetem na działania marketingowe media społecznościowe można wykorzystać jako narzędzie spójnej kampanii. Wprowadzając na rynek nowy produkt lub usługę, mamy świetną okazję zbadać sytuację naszej marki w internecie. Można to zadanie zlecić profesjonalnej agencji marketingowej, która dokona analizy branży i marki i pomoże podjąć nam decyzję, co dalej.
Firma może działać samodzielnie
Można zdobyte informacje wykorzystać samodzielnie. Jeśli w firmie pracują osoby zajmujące się marketingiem w ich gestii będzie śledzenie na bieżąco co dzieje się na stronach społecznościowych powiązanych z marką i branżą oraz aktywne wchodzenie w dyskusje z konsumentami i internautami. Można wtedy szybko rozwiać wątpliwości klientów, odpowiedzieć na ich pytania, co niewątpliwie wzmocni wizerunek firmy. Ludzie poczują się traktowani indywidualnie i z troską.
Jeśli jednak chcemy podobne działania powierzyć profesjonalistom, warto skorzystać z instytucji e-rzecznika. Wtedy zatrudniona osoba w naszym imieniu będzie komunikować się z internautami i odpowiadać na ich pytania.
Nie zapominajmy też, że social media dysponują ogromną paletą innych możliwości. Można publikować odpowiednie zdjęcia na Instagramie, założyć własny kanał na Youtube, czy wykorzystać ten kanał do współpracy z konkretnym influencerem. Wszystkie te działania przyczynią się niewątpliwie do stopniowego wzrostu naszej sprzedaży.
Moim zdaniem każda reklama powinna zaczynać się w social media