Rozmowa na wagę złota,czyli conversational commerce narzędziem sprzedaży

Kontakt doradcy z potencjalnym klientem w procesie sprzedaży jest niezwykle ważnym elementem procesu podejmowania decyzji zakupowej w kanale offline. Również sklepy internetowe znalazły sposób na nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z użytkownikami zainteresowanymi naszą ofertą. Live chat – to przydatne narzędzie, które w znacznym stopniu może wpłynąć na odsetek konwersji.

 

Chat w e-commerce stanowi niezwykle ważny element budowania relacji z klientami. Pozwala, bowiem nawiązać kontakt, odpowiedzieć na wątpliwości oraz skutecznie doradzić niezdecydowanym użytkownikom. Ponadto buduje wiarygodność sklepu online i wzbudza zaufanie, bowiem daje namiastkę bezpośredniego kontaktu z klientami. Mail lub telefon to narzędzia pośrednie, które zwykle wiążą się z cierpliwym oczekiwaniem na odpowiedź. W przypadku live chatu najczęściej rozmowa odbywa się tu i teraz. Dzięki temu proces decyzyjny zostaje przyśpieszony, a sprzedać odbywa się płynniej. Ponadto narzędzia do prowadzenia konwersacji pozwalają obsługiwać kilku konsumentów jednocześnie, w przeciwieństwie do telefonu. Tam jeden konsultant w jednym czasie może prowadzić wyłącznie rozmowę z pojedynczym klientem.

Zarabianie przez oszczędzanie

Dzięki temu jedna osoba może prowadzić obsługę wielu klientów jednocześnie, co znacznie wpływa na wydajność pracy Waszego sklepu.  Pozwala bowiem zredukować liczę miejsc pracy w stosunku udo tradycyjnej infolinii. Tego typu rozwiązanie ma też wpływ na ilość zwrotów, bowiem klienci już na etapie składania zamówienia otrzymują informacje na nurtujące ich pytania.

Krok przed konkurencją

Chaty pozwalają też wyprzedzić konkurencję, dzięki czemu nasz sklep zaczyna cieszyć się większą popularnością wśród klientów. W wyścigu o wysoki współczynnik konwersji wygrywa ten, kto zapewnia użytkowników kompleksową pomoc w procesie zakupowym. Dzięki temu czują się oni zaopiekowani, a jednocześnie zyskują cenny czas.

Conversational commerce, czyli nowe oblicze sprzedaży w Internecie

Conversational commerce to znacznie więcej niż zwykły chat. To wykorzystanie komunikatorów mobilnych do maksymalnego zautomatyzowania procesów sprzedaży. Wirtualny asystent zastępuję realnego pracownika sprawiając, że firma zachowuje ciągłość komunikacji z klientami bez fizycznego zaangażowania pracowników, co znacznie ułatwia wzrost współczynnika konwersji w weekendy, święta, czy w nocy. Obsługa klientów odbywa się tutaj z użyciem sztucznej inteligencji oraz technik konwersacyjnych, dzięki czemu efektywność sprzedaży znacznie wzrasta maksymalizując ilość sfinalizowanych transakcji. Tego typu asystenci sprzedaży to niezwykle ważny element strategii rozwoju sektoru e-commcerce zarówno w niewielkich, jak i dużym i znanych sklepach internetowych.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *