
Pozycjonowanie wizytówki Google
Pozycjonowanie wizytówki Google, to bardzo przydatne dla firm rozwiązanie, w szczególności tych lokalnych, ponieważ dzięki niej możliwe jest wygenerowanie nawet 1/4 ruchu na stronie. Wizytówka Google, to takie narzędzie, które pozwala w szybki sposób informować klientów o najważniejszych informacjach na temat swojej firmy. Bardzo przydatne będzie to dla firm, które działają lokalnie. Dzięki niej będzie możliwe zwiększenie jej widoczności w wyszukiwarce, a co za tym idzie poprawa wysokości zysku.
Czym jest wizytówka w Google?
Wizytówka w Google to takie narzędzie, które pozwala firmom decydować jakie informacje będą one chciały przekazywać swoim klientom w wyszukiwarce oraz w mapach Google. Pozwala ona dostarczać konsumentom tych najbardziej przydatnych informacji jak na przykład adres, numer telefonu, godziny otwarcia, opinie innych osób, a w przypadku restauracji również menu.
Wiele osób zastanawia się czy wizytówka w Google jest płatna. Założenie i prowadzenie konta w usłudze Google Moja Firma jest całkowicie darmowe. Dlatego też należy bardzo mocno zwracać na to uwagę, ponieważ wiele oszustów czyha na osoby, które o tym nie wiedzą, aby wyłudzić od nich pieniądze. Możliwe jest jednak rozszerzenie swojej usługi o płatne usługi takie jak zamieszczenie płatnej reklamy w Mapach Google za pośrednictwem Google Ads oraz wynajęcie fotografa. Profesjonalny fotograf jest w stanie zrobić bardzo korzystne zdjęcia oraz spacer wizualny przy wykorzystaniu technologii Street View.
Pozycjonowanie wizytówki Google na czym to polega
Na pozycjonowanie wizytówki Google, składa się kilka czynników, poprzez które Google określa jaka będzie pozycja wizytówki na cały zestaw fraz. Co wpływa na pozycjonowanie wizytówki Google? Poniżej kilka elementów:
- Odległość – mowa tutaj o odległości klienta. Im dalej znajduje się on od firmy w momencie wyszukiwania tym niżej ulokowana zostanie wizytówka w wynikach wyszukiwania.
- Rozpoznawalność na słowo kluczowe – pokazuje jak bardzo jest rozpoznawalna firma na wpisywane słowo kluczowe, wyszukiwane przez potencjalnego klienta.
- Trafność – to dopasowanie wizytówki i zawieranych przez nią treści do wyszukiwanego słowa kluczowego.
Co warto wiedzieć to fakt, że wizytówką można zarządzać, wpisywać do niej różne informacje, w postaci wpisów lub aktualizować tak by była ona jak najbardziej trafna. Co więc robić, aby pozycjonowanie wizytówki Google przynosiło jak największe efekty?
Pozycjonowanie wizytówki Google – jak to robić
Pozycjonowanie wizytówki Google może przynosić wiele korzyści dla firmy. Musi być jednak realizowane w odpowiedni sposób. Poniżej kilka przykładów działań:
- Uzupełnienie podstawowych danych NAP – dane NAP to name, adress i phone, czyli nazwa firmy, jej adres i numer telefonu. Te dane to podstawowe informacje jakie muszą się znaleźć w wizytówce. Co więcej, muszą być one takie same jak w zakładce „kontakt” zawarte na stronie internetowej. Co więcej muszą się one nawzajem linkować.
- Wykonanie kategorii i podkategorii – to kolejny ważny element, który będzie w stanie lepiej pozycjonować wizytówkę, ponieważ Google będzie mogło wówczas w łatwy sposób określić jaki jest profil działalności i odpowiednio dopasować ją do konkurencji.
- Dodanie lokalizacji – jeśli usługi świadczone są pod danym adresem, warto również dodać lokalizację, to znacznie ułatwi klientom dotarcie pod wskazany adres.
Jak pozycjonować stronę w Google?
Pozycjonować stronę internetową można na kilka sposobów. Można wykonywać to samemu lub zlecić to zadanie specjalistom. Poniżej znajduje się opis kilku elementów, które składają się na pozycjonowanie strony internetowej:
- Dobór odpowiednich słów kluczowych – ten element to jeden z kluczowych. Konieczne jest odpowiednie jego wykonanie, ponieważ to właśnie ono będzie wpływało na wyświetlanie się strony w wynikach wyszukiwania po wpisaniu ich w wyszukiwarkę przez użytkownika. Im lepszy dobór słów kluczowych tym większa szansa na jej pozycjonowanie.
- Monitorowanie efektów pozycjonowania – samo podejmowanie czynności związanych z pozycjonowaniem wiele nie da, niezbędne jest także analizowanie jakie efekty one przynoszą i ewentualna zmiana niektórych z nich.
- Poznanie algorytmów Google – to kolejna ważna rzecz, osoba, która chce, aby jej strona była wysoko pozycjonowana, bez tego prawdopodobnie nie będzie możliwe uzyskanie dla niej wysokiej pozycji w darmowych wynikach wyszukiwania.