Opinie na GoWork – jak budować wizerunek pracodawcy?
W czasach niskiego poziomu bezrobocia pracodawcy muszą uruchomić liczne działania, aby zdobyć wartościowych pracowników. Przy okazji, ważne jest także skuteczne tworzenie dobrego wizerunku pracodawcy. Wiele z tych zadań można zrealizować w serwisie GoWork.
Czym jest GoWork?
Jest to internetowy serwis pracy. Sama firma działa już od 1990 roku, zajmując się pośrednictwem pracy. Serwis internetowy natomiast w 2005 roku uruchomił forum opinii o pracodawcach. Przez kilkanaście lat opublikowano tam kilka milionów opinii o pracodawcach. Szacuje się, że serwis jest odwiedzany przez ponad 2 miliony użytkowników miesięcznie, co jest zbliżonym wynikiem do GoldenLine czy polskiego LinkedIn. Trzeba jednak zaznaczyć, że GoWork, różni się znacznie od tych dwóch serwisów społecznościowych, gdyż skupia się na ofertach pracy i opiniach. Warto dodać, że serwis jest dostępny w kilkunastu wersjach językowych.
Miarodajne opinie?
Opinie w serwisie GoWork od kilku lat stały się bardzo ważnym elementem szukania pracy. Wiele osób poszukujących nowego pracodawcy zagląda na serwis. Oczywiście, jeśli wpisy na temat danej firmy są zrównoważone, lub zróżnicowane, ale z przewagą tych pozytywnych nic się nie dzieje. Gorzej natomiast, jeśli w pewnym momencie u konkretnego pracodawcy wyleje się fala negatywnych wpisów, a czasem nawet hejtu. Bardzo często zaczyna się od jednego czy dwóch zwolnionych pracowników, którzy czasem w niewybredny sposób wylewają swoje żale. Najczęściej, w krótkim czasie dołączają się do nich inne osoby, które z różnych powodów „dokładają do pieca”. Nigdy do końca nie wiadomo na ile te opinie są miarodajne, ale jeśli są to firma ma problem.
Działania pracodawcy
W czasach, gdy wizerunek marki jest niezmiernie ważny, nie można sobie pozwolić na powyższą sytuację. Najlepiej, gdy w danej firmie pracodawca prowadzi działania prewencyjne. Mogą one polegać, na prawidłowej komunikacji z pracownikami, czy transparentności w zatrudnianiu czy zwalnianiu. Jeśli to jednak nie pomaga i pojawiają się negatywne opinie, trzeba działać. Firma powinna posiadać własny profil na GoWork i śledzić wątki z nią związane. Nie można pozwolić sobie na pozostawienie negatywnych wpisów samym sobie. Szybka odpowiedź zawsze zrobi lepsze wrażenie. W firmie powinna być specjalna osoba wyznaczona do tych działań. Jeśli takowej nie ma, bardzo dobrze jest rozpocząć współpracę z profesjonalną agencją marketingową. W takiej sytuacji nie pozostawimy nic przypadkowi i możemy być pewni pozytywnych efektów.