Najważniejsze trendy w marketingu treści

Współczesny Marketing kręci się wokół contentu. W stwierdzeniu tym wbrew pozorom nie ma wiele przesady. Dlatego działania promujące dużych marek coraz częściej opierają się na marketingu treści. Przygotowaliśmy, więc dla Was krótki przegląd najważniejszych trendów w zakresie tworzenia contentu.

Content is King

Przede wszystkim treści stały się jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Content nie jest już zakresem działań, które wykonuje się w wolnym czasie jako dodatek, ale stał się nieodłącznym elementem skutecznej reklamy. Tego typu działania pozwalają pozyskiwać więcej lojalnych klientów niż inne narzędzia stosujące formaty nachalnej reklamy.

Personalizacja kluczem do sukcesu

Odbiorcy komunistów reklamowych są coraz bardziej wymagający, dlatego w content marketingu nie wystarczą już ogólne komunikaty. Skuteczna reklama potrzebuje ściśle spersonalizowanych treści, które są zgodne z zainteresowaniami Internautów. Czasem jedno słowo zmienione w przekazie może zmodyfikować cały jego sens i trafić w gusta zupełnie odmiennych użytkowników.

Video ma sens!

Tworzenie materiałów video to najsilniej umacniający swoją pozycję trend od kilku sezonów. I w tej kwestii niewiele się zmieniło. Użytkownicy wciąż kochają filmiki tworzone w ramach kreatywnych kampanii. To jasny sygnał dla agencji tworzących marketing – przekazy obrazowe w formie dynamicznej to skuteczny sposób na budowanie content marketingu.

Precyzyjne wybieranie kanałów komunikacji

Interesujący content to jedno, jednakże bez odpowiedniej dystrybucji niewiele pomoże on naszej marcie budować społeczność zaangażowanych odbiorców. Dlatego współcześnie bardziej niż kiedykolwiek liczy się odpowiednia strategia upowszechniania komunikatów. Nie wystarczy odpowiednio zredagować wpis blogowy, czy artykuł. Oprócz tego powinniśmy zaplanować jego upowszechnienie różnymi kanałami dotarcia. To umożliwi nam dużo skuteczniejszą promocję niż bierne czekanie aż czytelnicy sami odnajdą stworzone przez nas publikacje.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *