Kampania w social mediach
Co to jest kampania w social mediach? W jaki sposób powinno się ją przeprowadzić, aby przyniosła jak najlepsze efekty? Popularność mediów społecznościowych ciągle rośnie, przedsiębiorstwa otrzymują więc coraz to nowsze możliwości na dotarcie do swojego potencjalnego klienta. Dzięki mediom społecznościowym można dotrzeć do użytkowników, a także zaangażować ich w podejmowane przez siebie czynności. Ilość działań promocyjnych jest widoczna w sieci każdego dnia. Firmy szukają coraz to nowszych metod, aby tworzony przez nich przekaz był ciekawy i wartościowy dla odbiorcy. Kampania w social mediach, jest bardzo dobrym rozwiązaniem, dla każdej firmy, która chciałaby poprawić swój wizerunek i nawiązać relacje ze swoim odbiorcą.
Co to jest kampania w social mediach?
Kampania w social mediach są to działania, które do promocji przedsiębiorstwa wykorzystują co najmniej jeden portal społecznościowy. Celem takiej kampanii najczęściej będzie budowanie wizerunku firmy w sieci oraz pozyskanie nowego klienta. Portalami społecznościowymi, na których może być prowadzona kampania, będzie Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube i tak dalej. Co ważne prowadzenie czynności w mediach społecznościowych to główne działanie, a nie jak mogłoby się wydawać działanie wspierające. Dzięki tym czynnościom można budować relacje z klientem, a także angażować go w swoje działania. Każda kampania w social mediach będzie miała inny cel.
Są one określane najczęściej w sposób bardzo dokładny, poprzez poznanie grupy docelowej. Można wyróżnić kilka celów, które pojawiają się bardzo często, pozyskanie nowych odbiorców, budowanie świadomości marki, zwiększenie zaangażowania klientów, budowanie pozytywnego wizerunku, pozyskiwanie informacji zwrotnej od swoich odbiorców, zwiększenie ruchu na stronie, a także zwiększenie sprzedaży. Media społecznościowe są idealnym miejscem do budowania lojalności klienta oraz do angażowania go w swoje działania pozwalają one bowiem na interakcję z odbiorcą, a prowadzona promocja nie jest monologiem, a dialogiem.
W jaki sposób powinna być prowadzona kampania w social mediach?
Kampania w social mediach powinna być prowadzona, poprzez angażowanie swoich odbiorców w podejmowane działania. Skoro przedsiębiorstwo już zdecydowało się na reklamowanie i docieranie z przekazem do swoich odbiorców właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych, to ciężko nie wykorzystać ich potencjału, jakim jest możliwość interakcji z odbiorcą i zachęcanie go do komunikacji. Co w takim razie robić, aby prowadzona kampania w social mediach była skuteczna?
- prowadzenie dialogu – pierwszym podstawowym krokiem, jest komunikowanie się ze swoimi odbiorcami. Użytkownicy mają możliwość skontaktowania się z marką w celu uzyskania potrzebnych im informacji i mogą to robić za pomocą komentarza pod postem bądź w wiadomości prywatnej. W mediach społecznościowych można też zobaczyć wiele opinii i rekomendacji, ponieważ osoby posiadające tam swoje profile, mogą dzielić się przemyśleniami na temat różnych przedsiębiorstw. Prowadzenie dialogu to cecha, której nie posiadają media tradycyjne, w telewizji czy w Radiu przekaz jest jednostronny, dzięki social mediom można otrzymać informację zwrotną od potencjalnego klienta.
- hashtagi – kolejnym elementem, który jest charakterystyczny i bardzo ważny dla kampanii w mediach społecznościowych to hashtagi. Dzięki nim można w pewnym sensie segregować pojawiające się w nich treści. Za ich pośrednictwem można też docierać do szerszego grona odbiorców. Przedsiębiorstwa decydujące się na kampanię w mediach społecznościowych muszą doskonale rozumieć na czym polegają i w jaki sposób one działają.
- dostosowanie treści do grupy docelowej – to kolejny ważny element, treści powinny zostać dopasowane do grupy docelowej, tak aby były one dla nich wartościowe, przydatne i interesujące.
Social media w służbie sprzedaży
Kampania w social mediach ma wiele zalet jedną z nich jest fakt, iż zwiększa ona sprzedaż. Dzieje się to poprzez zwiększenie ruchu na stronie. Docierając do szerokiego grona odbiorców w mediach społecznościowych, można sprawić, że osoby te zaczną odwiedzać również witrynę internetową. Staną się oni bowiem potencjalnymi klientami przedsiębiorstwa, którzy następnie mogą podjąć decyzję zakupową, to przełoży się na zwiększenie zamówień i bezpośrednio na zysk. W mediach społecznościowych można także wykorzystać kampanie płatne, które także będą wspierały sprzedaż.