Jak znaleźć influencera do współpracy?

Kto to jest influencer? Jak znaleźć influencera do współpracy? Influencerzy stali się w ostatnim czasie bardzo popularnym sposobem na promowanie swoich produktów i usług w sieci. Siła rekomendacji i polecenia przez osobę, która cieszy się uznaniem wśród określonej społeczności jest bardzo duża. Zdecydowanie chętniej ludzie kupują produkty, które zostały im polecone przez osobę, którą darzą sympatią. Influencerzy bardzo ciężko pracują na pozyskanie społeczności, która będzie wierzyła w ich decyzje zakupowe i która będzie też darzyła ich zaufaniem, a czasem nawet postrzegała jako autorytet.

Marki zdają sobie sprawę z tego, że influencerzy mają bardzo duży wpływ na marketing oraz rozwój firmy. Należy jednak zdawać sobie sprawę, że źle dobrana osoba może nie przynieść żadnych zadowalających efektów. Należy więc bardzo dokładnie zastanowić się kogo wybrać. Jak znaleźć influencera do współpracy, aby okazała się ona być skuteczna?

gdzie szukać influencera do współpracy

Kto to jest influencer?

Zanim przejdziemy do sposobów, dzięki którym można pozyskać influencera do współpracy warto wyjaśnić kim tak naprawdę jest ta osoba. W mediach społecznościowych jest to osoba, która posiada określoną grupę ludzi wokół siebie. Społeczność ta zwykle jej ufa, darzy dużą sympatią i entuzjastycznie reaguje na jej działalność w Internecie. Dzięki osiągniętym zasięgom, może ona docierać ze swoim przekazem do szerokiego grona odbiorców. Influencerzy często ciężko pracują, aby zbudować trwałą relację ze swoim odbiorcą. W tym celu komunikują się oni z nimi w komentarzach, czasami także w wiadomościach prywatnych, niekiedy też organizują specjalne spotkania, na których mogą osobiście poznać swoich obserwatorów.

Influencerzy mają mniejszy bądź większy wpływ na zgromadzoną wokół siebie społeczność, oddziałują na ich zachowania, poglądy oraz decyzje zakupowe. To właśnie przez tą ostatnią cechę często są wykorzystywani w ramach kampanii marketingowych, ponieważ potrafią wpływać na zachowania swoich odbiorców. Twórcy internetowi często koncentrują się na określonej tematyce i tworzą treści, które są ze sobą spójne tematycznie. To właśnie na tę tematykę powinna zwrócić uwagę firma, która chciałaby podjąć współpracę z influencerem, ważne jest aby była ona dopasowana do działalności jaką prowadzi przedsiębiorstwo.

Jak znaleźć influencera do współpracy?

Przedsiębiorstwa, które chcą zacząć realizować swoją kampanię reklamową przy współpracy z influencerem zastanawiają się jak znaleźć influencera do współpracy? Sposobów jest kilka i w zależności od tego co firma uważa za najbardziej wygodne dla niej można wybrać jeden z nich. Istnieją platformy współpracy z blogerami i influencerami, które łączą twórców internetowych z przedsiębiorstwami, które chciałyby rozpocząć z nimi współpracę. Platformy te są szczególnie popularne wśród twórców, którzy dopiero rozpoczynają swoją działalność w Internecie i chcieliby oni podjąć współpracę z daną marką. Zostawiają dane kontaktowe oraz linki do mediów społecznościowych, w których działają, przez to też dają jednoznaczny sygnał, że chcieliby rozpocząć pracę dla jakiejś marki.

Innym sposobem na znalezienie influencera do współpracy jest sprawdzenie raportów, które pokazują najbardziej popularnych i wpływowych influencerów, przez to też przedsiębiorstwo może wybrać najbardziej uznanego twórcę w danym okresie. Jak znaleźć influencera do współpracy? Influencera można znaleźć bezpośrednio w mediach społecznościowych używając do tego specjalnych narzędzi takich jak na przykład Brand24, monitorując media społecznościowe można zaobserwować, który influencer cieszy się największym zaangażowaniem ze strony swoich odbiorców. Zaangażowanie to jest bardzo ważne, ponieważ pokazuje, że obserwatorzy chętnie wchodzą w interakcje z danym twórcą i z zaciekawieniem obserwują jego działalność.

jak znaleźć influencera do współpracy

Influencer marketing dla małych firm – kilka podpowiedzi

Wiele firm, zastanawia się czy influencer marketing również sprawdzi się dla małych przedsiębiorstw, otóż tak, trzeba tylko odpowiednio do tego podejść. Warto na samym początku sprawdzić influencerów na Instagramie, często influencerzy sami piszą komentarze pod zdjęciami danych marek, warto więc zainteresować się takimi osobami, które już interesują się przedsiębiorstwem. Drugą wskazówką może być posłużenie się hashtagami i to na ich podstawie szukanie osób, które działają w podobnej branży, można też obserwować swoją konkurencję i zobaczyć z kim ona współpracuje, dobrze sprawdzi się też rada od swoich własnych obserwatorów, to oni mogą dać wskazówkę z kim warto zacząć współpracę.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *