Jak wykorzystać Instagram do promocji?

Instagram to bardzo popularne narzędzie do promocji firmy w Internecie, chociaż tak naprawdę wcale on nie powstał w takim celu, jego pierwotnym założeniem miało być po prostu publikowanie zdjęć, dzielenie się z bliskimi różnymi przeżyciami. Stało się jednak inaczej i obecnie Instagram jest jednym z lepiej prosperujących narzędzi marketingowych. Wiele firm dzięki niemu zyskało rozpoznawalność, a także zaczęło znacznie lepiej się rozwijać. W jaki sposób można wykorzystać Instagrama do promocji? Sposobów tak naprawdę jest wiele i to od przedsiębiorstwa zależy jakie są jego cele i co dokładnie chciałoby ono dzięki takiej promocji uzyskać, w takim razie od czego zacząć promocję?

czym jest Instagram

Od czego zacząć promocję marki na Instagramie?

Oczywiście promocję marki należy rozpocząć od założenia konta w tym serwisie. Tutaj pojawia się pytanie czy to konto powinno być kontem prywatnym czy może firmowym i nie ma tutaj jednej konkretnej odpowiedzi, zależy to od tego czy konto prywatne w jakimś stopniu utożsamiane jest z firmą, co więcej jeżeli posiada ono już znaczne grono osób obserwujących wówczas lepszym rozwiązaniem będzie pozostanie przy tym koncie i zamienienie go właśnie na konto firmowe, wówczas można publikować zarówno posty prywatne jak i posty publiczne i wtedy będzie to różnorodny content, który na pewno zostanie doceniony przez odbiorców.

Założenie całkowicie od samego początku konta firmowego dobrze sprawdzi się dla osób, które cenią sobie prywatność i nie chcą, aby ich konto prywatne zostało zamienione w konto firmowe. Oczywiście każdą promocję należy rozpocząć od dokładnego zaplanowania swoich działań. Przede wszystkim na samym początku trzeba też określić cel jaki ma być realizowany w ramach prowadzenia profilu na Instagramie. Zaplanowanie postów również dobrze się sprawdzi, ponieważ dzięki temu będą one ze sobą bardziej spójne, a sama promocja na pewno będzie zdecydowanie bardziej profesjonalna.

Czy warto wykorzystać InstaStory na Instagramie?

InstaStory jest funkcją, która polega na publikowaniu krótkich filmików, które dostępne są tylko przez następne 24 godziny od publikacji. Doskonale sprawdzają się one do dzielenia się aktualnymi wydarzeniami firmy z odbiorcami, dzięki temu można poprawić swoją relację z odbiorcą i pozyskać lojalnego klienta. InstaStory mają też taką funkcję, że po upływie 24 godzin trafiają one do archiwum, jednak wciąż można je wykorzystać, ponieważ istnieje możliwość zapisania ich w wyróżnionych relacjach, które będą dostępne dla odbiorców przez cały czas.

O czym warto pamiętać w trakcie promocji marki na Instagramie?

Istnieje kilka porad, dzięki którym można skuteczniej promować przedsiębiorstwo na Instagramie. Na pewno będzie do nich należało regularne publikowanie treści, ponieważ systematyczność w działaniu w tym przypadku jest kluczowa. Ważne, aby pamiętać o porze dnia w jakiej publikacja będzie docierała do najszerszego grona odbiorców. Jest to bardzo ważne, ponieważ im dokładniej sprecyzowana zostanie ta pora tym przedsiębiorstwo ma szansę dotrzeć do szerszego grona swoich potencjalnych klientów.

Kolejną ważną rzeczą jest również dbanie o to, aby publikowana treść była merytoryczna i dobra jakościowo, nie należy również zapominać o odpowiadaniu na pytania, które pojawiają się w komentarzach a także zachęcaniu swoich odbiorców do tego, aby takie komentarze po sobie pozostawili. Nie należy również publikować większej ilości zdjęć niż jedno w ciągu dnia, może to bowiem zostać uznane za spam i przynieść skutek odwrotny niż ten zamierzony.

Instagram

Kampania w social mediach

Kampania w mediach społecznościowych jest bardzo skutecznym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów w Internecie, jest ona też idealnym sposobem na wypromowanie produktu bądź usługi i zwiększenie jego sprzedaży. Media społecznościowe dają bardzo dużo możliwości przedsiębiorcom i pozwalają im zaprezentować produkt w ciekawy sposób.

Zaletami posiadania kampanii w mediach społecznościowych jest na pewno szybkie generowanie ruchu, a także możliwość zbudowania pozytywnego wizerunku. Kontakt z klientem to także duża zaleta, ponieważ media społecznościowe dają możliwość prowadzenia dialogu z odbiorcą, dzięki któremu przedsiębiorstwo może pozyskać wiele cennych informacji o swojej grupie docelowej.

 

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *