Influencer marketing dla małych firm – kilka podpowiedzi

Przyjęło się myśleć, że influencer marketing to rozwiązanie dla wielkich światowych marek. W końcu najwięksi influencerzy nawiązują współpracę z takimi przedsiębiorstwami jak Coca-Cola, IKEA czy wiodące marki kosmetyczne. A jednak… rekomendacja influencera + mała firma to połączenie idealne! Trzeba tylko wiedzieć, jak to zrobić.

Influencer marketing dla małych firm – korzyści

Rekomendacje influencerów, czyli liderów opinii, świetnie działają ponieważ… rekomendacje w ogóle działają. Okazuje się, że ponad 80% osób kupuje lub wybiera coś, co polecili mu znajomi. A jeśli jakąś usługę lub produkt poleca osoba znana, która ma duże zaufanie i którą się szanuje, to jeszcze chętniej po to sięgamy.

Dwustopniowy sposób reklamy działa od lat. Jest to świetne rozwiązanie, ponieważ wiele osób jest wyczulonych na reklamy, które nachalnie zachwalają produkt. Rekomendacje influencerów są traktowane jako bardziej wiarygodne, o wiele bardziej wiarygodne, niż celebrytów w reklamach telewizyjnych. Influencer marketing nie musi oznaczać ogromnych nakładów finansowych, czego najczęściej boją się małe firmy. Warto tylko znaleźć odpowiednią osobę i zacząć działać.

Wyszukanie idealnego influencera – zasięgi

Małe firmy nie muszą od razu rzucać się na osoby, których filmiki wyświetlono milion razy. Tak naprawdę na początek wystarczą blogerzy, vlogerzy czy osoby prowadzące swoją działalność w social mediach, które mają kilkadziesiąt tysięcy obserwatorów. Mało? Pomyśl o tym inaczej – reklama twoich usług dotrze do kilkudziesięciu tysięcy osób. I pewnie część z nich zostanie twoimi klientami!

No i oczywiście przełoży się to na koszty – mniej znani influencerzy nie będą oczekiwać wysokich opłat, może nawet uda się ułożyć współpracę na zasadzie barteru. To pozwoli ci nawiązać kontakt z kilkoma mniejszymi blogami/vlogami. A każda z nich przyniesie wymierną korzyść. Może się to okazać o wiele bardziej skuteczne, niż kontrakt z influencerem-gigantem.

Szukając influencera warto wziąć pod uwagę nie tylko zasięgi, lecz także takie elementy jak zaangażowanie jego odbiorców – jak lajki czy komentarze, długość trwania sesji czy tekstów, oglądalność i częstotliwość publikacji.

Idealnie stargetowana reklama

Wybrany przez ciebie influencer powinien także docierać do grupy osób, która może być potencjalnie zainteresowana twoją branżą. To znaczy – bardzo wielu vlogerów przyciąga głównie nastolatków, więc zwracanie się do nich z prośbą o zareklamowanie cukierni czy sali konferencyjnej mija się z celem. Reklama musi być idealnie stargetowana jeśli chodzi o wiek i demografię odbiorców.

Warto zwrócić uwagę także na geografię. Są influencerzy, którzy są znani wyłącznie w jakiejś części kraju lub są mocno związani z miastem. Jeśli ktoś zajmuje się na swoim kanale promocją Poznania, trudno będzie reklamować tam firmę sprzątającą działającą w Krakowie. Dobór influencera to podstawa.

Pozwól influencerowi działać

Jeśli zdecydujesz się nawiązać współpracę z influencerem, nigdy nie narzucaj mu, jak ma wyglądać rekomendacja, co ma powiedzieć o twoim produkcie. Ogólne zasady działania i sposób przedstawienia twoich usług można określić wcześniej. Powinna to być raczej informacja, czy będzie to film, zdjęcia, tekst. Pozwól jednak influencerowi wyjść z inicjatywą. Niech przedstawi ci swoje pomysły i nie ingeruj w ich wykonanie. Dlaczego?

W końcu to on najlepiej zna swoich odbiorców. Wie, które treści są dla nich najbardziej atrakcyjne i ciekawe, które wzbudzają największe zainteresowanie i najwięcej lajków. Rekomendacja będzie dla odbiorców wiarygodna i prawdziwa tylko wtedy, jeśli influecner będzie naturalny, a jego sposób przedstawienia produktu będzie spójny z wcześniejszymi działaniami. A przecież tylko to ma sens.

 

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *