Ile kosztuje kampania marketingowa?
Każda kampania marketingowa ma swoje zadanie i zostaje podjęta w celu realizacji określonych zamierzeń. Jak wiadomo każde dobrze działające przedsiębiorstwo stawia sobie cele, do ich realizacji wykorzystuje właśnie kampanie marketingowe. Wielu posiadaczy biznesów zastanawia się, ile kosztuje kampania marketingowa? Nie da się jednak jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Zależy to od zbyt wielu czynników. Ceny różnią się między sobą i będą one zależały także od tego z czego będzie się składała dana kampania.
Ile kosztuje kampania marketingowa?
No właśnie i tutaj nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, ponieważ różne kampanie są rożnie prowadzone i to właśnie od ilości działań zależał będzie jej koszt. Niekiedy akcje marketingowe nie wymagają dużego zaangażowania, ponieważ ich celem jest tylko pozyskanie leadów. Wówczas trzeba zapłacić tylko za koszt kreacji, copy i samą reklamę. Dużo częściej jednak kampanie są mocno złożone z różnych działań i narzędzi, wówczas ich cena jest dużo wyższa. Ile kosztuje kampania marketingowa? Poniżej szacowany koszt poszczególnych akcji.
Strona internetowa
Ten element jest podstawowym działaniem jakie trzeba podjąć w celu rozpoczęcia działań marketingowych. Zwykle nowe firmy, które zaczynają swoja działalność i wchodzą na rynek z nowym produktem, nie posiadają jej, a przecież strona internetowa firmy to jej wizytówka. Dlatego też warto ją stworzyć. Koszt podstawowej strony może wynosić między 1000 a 5000 zł netto, bardziej rozbudowane i stworzone na autorskich szablonach mogą sięgać kwot nawet 20 000 zł.
Prowadzenie fanpage’a firmy
To działanie bardzo ciężko wycenić, ponieważ zależy ono od wielu czynników, takich jak na przykład czy fanpage istnieje? Jeśli tak to w jaki jest duży? Jak wiele zapytań i wiadomości na niego przychodzi? Ile postów należy dodawać? Czy prowadzony jest na Facebooku? A może na Instagramie, Twitterze lub TikToku? Wszystko to ma ogromne znaczenie, ponieważ w mediach społecznościowych można prowadzić kampanie za 500 zł, ale także za nawet
i kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie.
Kampania marketingowa w social mediach
Ile kosztuje kampania marketingowa w social mediach? Tutaj ceny mogą być bardzo różne. Za reklamę na Facebooku można zapłacić już od 200 zł netto miesięcznie, średniej wielkości akcje kosztują kilkaset złotych, a te duże sięgają kosztami do nawet i 3000 zł. Biorąc pod uwagę reklamę na LinkedIn trzeba wiedzieć, że nie ma możliwości płacenia za nią w złotówkach, najczęściej wybieraną przez Polaków walutą jest euro. Koszt reklamy na LinkedIn będzie wynosił nawet 10 euro na dzień. Jednak warto wziąć zapas budżetu, ponieważ cena ta może się zwiększyć.
Kampania Google Ads
Jaki jest koszt kampanii w Google? Tutaj również ciężko określić cenę. Będzie się ona jednak zaczynała w okolicach 500 zł za poziom lokalny do 10 000 zł netto za poziom ogólnopolski.
Współpraca z influencerami
Tutaj wszystko zależy od influencera. Jego popularności, ilości odbiorców i tak dalej. Ceny zaczynają się od 0 zł za współpracę barterową, czyli tutaj ponoszony jest tylko koszt produktu, natomiast górna granica może być bardzo wysoka. Znane są takie kampanie, które kosztowały nawet i 60 000 zł.
Reklama w prasie
Ile kosztuje kampania marketingowa w prasie? Ile kosztuje kampania marketingowaJej cena zależy od wielkości kampanii. Jeśli będzie to mała akcja w lokalnej gazecie, jej koszt może wynosić 300 zł netto do 1000 zł, natomiast te większe już na całą Polskę, mogą sięgać nawet i kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Eventy
Ile kosztuje kampania marketingowa, w której konieczne jest zorganizowanie spotkania? Zwykle takie akcje organizowane są w momencie, gdy dany produkt wymaga spróbowania, przetestowania przez klienta. Takie produkty warto więc reklamować na różnego rodzaju imprezach, eventach i targach. Cena takiego wydarzenia może być bardzo wysoka, zaczyna się od nawet od kilkunastu tysięcy złotych za wydarzenie, na którym są już gadżety dla gości, poczęstunek czy hostessy. Górną granicę bardzo ciężko jest oszacować.
Warto więc zastanowić się i wybrać odpowiednie działanie dla swojej firmy. Należy je także dopasować do swojej grupy docelowej, aby podjęte czynności zainteresowały odbiorców przedsiębiorstwem i jego ofertą, to może skutkować zwiększeniem sprzedaży.