Czym jest pozycjonowanie?

Każdemu przedsiębiorcy czy influencerowi zależy na tym, aby ze swoim contentem dotrzeć do jak największej ilości odbiorców. Nie jest to rzecz łatwa do osiągnięcia – wymaga dużego nakładu czasu i cierpliwości. Efekty jednak mogą być warte czekania, jeśli twórcy posługują się zasadami SEM. Marketing w wyszukiwarkach to strategia wykorzystująca elementy SEO i pozycjonowania dla lepszej widoczności w rankingach. Wysoka pozycja umożliwia wprowadzenie z czasem płatnych reklam w celu zwiększenia monetyzacji domeny.

Search Engine Optimization

SEO to szereg działań umożliwiający zoptymalizowanie udostępnianej zawartość w taki sposób, by stała się one przyjazna dla wyszukiwarek. Treści wpasowujące się w wymagania algorytmów są przede wszystkim:
1. Obszerne – rzetelność i treści ściśle powiązane z tematyką strony są ceniona przez użytkowników. Ważna jest też długość tekstu: zbyt krótki jest mało wartościowy, za długi znudzi odbiorcę.
2. Oryginalne – wyjątkowość to kolejna cecha, o którą należy dbać. Unikalność treści można potwierdzić w sieci przy użyciu narzędzi antyplagiatowych.
3.  Odpowiednio sformatowane – widoczność w sieci i czytelność poprawią prawidłowe podziały (tytuł, nagłówki, akapity) oraz opis meta description.
4.  Prawidłowo nasycone – frazy zwiększają widoczność w sieci, jednak należy używać ich z rozwagą. Zbytnie nagromadzenie słów kluczowych sprawi, że tekst straci na wartości, sprawdzi się więc zastosowanie wyrazów bliskoznacznych i synonimów.
5.  Urozmaicone – odbiór tekstu poprawi jego atrakcyjna struktura, np. wypunktowanie czy wyimki skupiające uwagę na najważniejszych kwestiach oraz grafiki.

Przygotowania do pozycjonowania

Wybór słów kluczowych i ich nasycenie jest ważne dla treści zamieszczonych na stronie internetowej, podczas gdy ich ilość powinna być optymalna. Frazy powinny znajdować się wewnątrz tekstu, w tytule oraz nagłówkach. Najmocniejsze słowo kluczowe (anchor) musi zostać umieszczone w meta description, czyli w opisie zawartości strony widocznym podczas wyszukiwania.

W pozycjonowaniu istotne jest prawidłowe oznaczenie wybranych fraz oraz grafik. To odnośniki zapewniają widoczność strony internetowej w rankingach wyszukiwarek. Najskuteczniej funkcjonują witryny, w których występuje wartościowe linkowanie wewnętrzne oraz zewnętrzne.

Udane linkowanie

Pozycjonowanie polega na umiejętnym „podpięciu” linkowania. Wykorzystane w tym celu słowa kluczowe powinny jasno sugerować użytkownikowi, do jakich treści zostanie skierowany. By linkowanie było skuteczne, w adresie musi znajdować się słowo kluczowe. Przyjazne adresy URL nie powinny być zbyt długie. Zastosowanie w nich znaków specjalnych zakłóci indeksowanie przez algorytmy.

Linkowanie wewnętrzne zapewnia łatwe i szybkie poruszanie się wśród kolejnych podstron domeny. Zadaniem linków zewnętrznych jest skierowanie użytkowników na stronę macierzystą z innych, powiązanych z nią tematycznie witryn. W tej roli sprawdzą się fora, blogi czy profile w social media (Facebook, Twitter, Google+).
Popularność domeny zapewnia jakość linków zewnętrznych, a nie ich ilość. Administratorzy powinni skupić się na linkowaniu do stron rzetelnych, renomowanych oraz z dużą liczbą odwiedzających. Istnieje kilka sposobów umożliwiających zdobycie jakościowych linków zewnętrznych:
a) zakup linków,
b) publikacja artykułów,
c) katalogi firm sponsorowanych,
d)współpraca z innymi portalami,
e) marketing szeptany.

Funkcjonalność strony

Na pozycjonowanie domeny w sieci ma również wpływ jej prawidłowe funkcjonowanie. Roboty wyszukiwarek oceniają nie tylko jakość treści, ale również płynność poruszania się wśród podstron domeny. Szybkość ładowania stron ma również ogromne znaczenie dla odwiedzających. Użytkownicy nie spędzają zbyt wiele czasu na witrynach, które zbyt długo każą na siebie czekać. Szczegóły dotyczące funkcjonowania strony warto zoptymalizować pod kątem urządzeń mobilnych.

Regularne odświeżanie strony sprawia, że użytkownicy nie będą w stanie pominąć udostępnianych treści. Częstotliwość ich dodawania powinna być cykliczna. Użytkownicy będą odwiedzać stronę za każdym razem, gdy ukaże się nowa publikacja. Ilość treści dystrybuowanych za pośrednictwem witryny zwiększa jej popularność wśród internautów.

Czego unikać podczas pozycjonowania?

Podczas tworzenia strony z wykorzystaniem zasad SEM należy zwracać szczególną uwagę na to, by nie popełnić podstawowych błędów. Często spotykanym problemem jest duplikacja treści. Przed udostępnieniem artykułu autor jest w stanie sprawdzić jego autentyczność, wykorzystując odpowiednie narzędzia. Unikalne i autentyczne treści są lepiej przyjmowane przez algorytmy. Plagiaty oraz treści zaindeksowane pod wieloma adresami są w stanie zaburzyć pozycję witryny w rankingach wyszukiwarek lub ją zablokować.

Innym błędem często popełnianym przez niedoświadczonych pozycjonerów jest tzw. kanibalizacja słów kluczowych. Popełniają go osoby, które optymalizują tę samą frazę kluczową do pozycjonowania kilku adresów URL. Takie linkowanie mija się z celem. Algorytmy wyszukiwarek same decydują o tym, która z podstron zostanie wyświetlona w wynikach wyszukiwania. Jest to wybór losowy – wybrana przez roboty Google strona może nie korespondować z oczekiwaniami właściciela.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *