copywriter

Czym jest content marketing?

Content marketing, czyli tzw. marketing treści od kilku lat zdobywa coraz większą popularność. Czym jest to zjawisko i dlaczego tak się dzieje? Na te pytania spróbujemy odpowiedzieć poniżej.

Marketing treści wykorzystuje narzędzia znane w branży internetowej i reklamowej od dawna. Jest jednak zjawiskiem stosunkowo nowym. U jego genezy na plan pierwszy wysuwa się coraz mniejsza tolerancja internautów dla wyświetlających się zewsząd reklam. Spowodowało to rozwój różnych mechanizmów blokujących reklamy (tzw. add-blockerów). Dodatkowo coraz więcej osób przeglądających strony internetowe zaczęło traktować banery i wyskakujące okienka jak powietrza. Obniżyło to znacznie atrakcyjność i skuteczność tego rodzaju reklam w Internecie.

marketing internetowy

W związku z tym po 2010 roku zaczął się kształtować nowy trend w marketingu internetowym. Irytujące reklamy graficzne zaczęto zastępować różnego rodzaju treściami, stąd nazwa zjawiska. Treści te to najczęściej teksty, ale także infografiki, filmy, podcasty czy raporty. Teksty te mogą być publikowane jako blogi, wywiady, recenzje, treści eksperckie, poradniki czy opisy produktu.

Oczywiście najlepiej jest, gdy cała kampania content marketingu prowadzona jest przez odpowiednią agencję, która zajmie się kompleksowo wszystkimi działaniami. Korzystając z usług takiej firmy wiemy,  że będą pracować dla nas profesjonalni marketerzy, copywriterzy, programiści czy influencerzy. Cała kampania powinna zbudować zaufanie do danej marki w oczach jej konsumentów, a jeśli się uda to będą oni mniej lub bardziej świadomie jej ambasadorami, przekazując informacje na jej temat znajomym osobom.

Bardzo ważną kwestią w marketingu treści jest tzw. SEO (ang. Search Engine Optimization) czyli pozycjonowanie. Polega ono na ciągłym poznawaniu zmieniających się mechanizmów rządzących wyszukiwarkami i dostosowywaniu ich do aktualnych algorytmów wyszukiwarek internetowych. To właśnie różnorodne i atrakcyjne teksty zawierające słowa kluczowe pomagają tworzyć linki prowadzące do danej strony. Wymagania wyszukiwarek w stosunku do treści są coraz wyższe, dlatego tak ważne jest aby tworzyli je profesjonaliści, umiejący optymalnie wykorzystać dostępne narzędzia.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *