content

Content marketing a copywriting

Dla wielu osób zestawienie marketingu treści i copywritngu stanowi trudne do rozróżnienia zagadnienie. Wiadomo, że oba zjawiska występują wspólnie i właściwie jedno nie może istnieć bez drugiego. Jakie są jednak różnice między nimi?

Copywriting skupia się na pisaniu tekstów. Muszą być one interesujące i zawierać odpowiednie treści. Swoimi tekstami każdy copywriter powinien dotrzeć do określonego wcześniej kręgu odbiorców i wzbudzić w nich emocje. Powinniśmy taki tekst przemyśleć. Powinniśmy przygotować tekst merytoryczny i dopasowany do konkretnego czytelnika. Tak więc, przed jego napisaniem każdy copywriter powinien dobrze poznać cele, jakie przyświecają jego kolejnemu zadaniu do napisania.

Ważną sprawą w pracy copywritera jest odpowiednie używanie słów kluczowych i zgrabne wplatanie ich w pisany tekst, najlepiej tak, aby nie rzucały się w oczy. Nie powinniśmy przeładowywać go nimi. Istotność słów kluczowych dla algorytmów wyszukiwarek internetowych nie jest już tak ważna jak kiedyś. Natomiast nadal są one nieodzowne w prawidłowym SEO (ang. Serach engine optimalization), dlatego profesjonalny copywriter powinien znać jego zasady.

Z kolei content marketing nie może obejść się bez copywritingu. Prawidłowo napisane teksty są właściwie jego podstawą. Najważniejsze jest to, że wszystkie treści możemy przekazywać w różnej formie; jako teksty w formie bloga, wywiadu, recenzji czy poradnika. Jednak to tylko część możliwości,  jakie niesie za sobą marketing treści. Mogą być one dystrybuowane także jako filmy, podcasty, raporty, infografiki, czy wręcz wychodzić poza Internet, np. w formie ulotek.

Jednym z zadań Content marketera będzie współpraca z copywriterami, czy wręcz pewna koordynacja ich działań. Jeśli pracują oni w jednej agencji marketingowej ich działanie będzie skoordynowane a co za tym idzie przemyślanie i skuteczne. Powinno więc znacznie pomóc w zwiększeniu sprzedaży danego produktu lub usługi.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *