Audyt strony www
Audyt strony www – czym jest i kto powinien się na niego zdecydować? Ciężko wyobrazić sobie dzisiaj prowadzenie własnego biznesu bez posiadania strony internetowej, czy obecności na popularnych portalach sprzedażowych. Zresztą nie tylko przedsiębiorcy korzystają z możliwości, jakie daje przestrzeń wirtualna. Obecnie nawet wyodrębniły się nowe zawody, których istotą jest zarabianie przez Internet, czy odpłatna pomoc np. przy tworzeniu wartościowych treści. Czasami strona internetowa przestaje być tak efektywna, jak wcześniej i spada jej pozycja w wynikach wyszukiwaniach. Aby temu zaradzić, potrzebny jest audyt strony www. To jednak nie jedyne rozwiązanie, jakie daje to narzędzie. Do czego jeszcze może się przydać audyt strony www i komu najbardziej się opłaci?
Co to takiego audyt strony www?
Żeby sprawdzić, czy podejmowane dotychczas działania na stronie internetowej są skuteczne albo co jest w nich mocnego, a co stanowi problem, czy określić, jakie zagrożenia mogą nieść takie, a nie inne działania – potrzebny jest audyt strony www. Wykonuje go zewnętrzna firma z dostarczeniem raportu. Na jego podstawie można wdrożyć nowe, skuteczne rozwiązania z korzyścią dla nas i dla naszej strony, a więc i prowadzonego biznesu. W praktyce na audyt składają się działania, które wymagają okresowego monitorowania, co skutkuje też określonymi kosztami. Warto jednak je ponieść, jeśli chcemy dobrze zakotwiczyć naszą stronę w przestrzeni internetowej.
Zalety dobrze przeprowadzonego audytu
Dobrze przeprowadzony audyt pozwala na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce, wskazanie plusów i minusów naszej strony, a także dobrania najkorzystniejszych rozwiązań, które przyniosą spodziewane efekty. Dzięki audytowi nie trzeba już tracić czasu (a często i pieniędzy) na przedsięwzięcia, które wcale nie przysłużą się naszej witrynie i skupić się na tym, co jest skuteczne i najlepsze dla naszej strony.
Audyt strony www – ile kosztuje?
Jak już zostało wspomniane wcześniej, dobrze przeprowadzony audyt wiąże się z pewnymi kosztami, a ich finalna cena będzie zależała m.in. od tego, jakie działania zostaną podjęte i jaka będzie ich ilość. Mały sklep rękodzielniczy prawdopodobnie nie będzie potrzebował tyle zabiegów, co strona dużej korporacji. Dodatkowo cena zależy także od wyboru konkretnej firmy, z którą zamierzamy współpracować. Warto prześledzić wcześniej w Internecie, czy agencja, na którą się zdecydujemy, jest warta naszej uwagi i pieniędzy.
W praktyce na koszty audytu strony internetowej składają się zatem:
- audyt pod kątem SEO,
- wdrożenie konkretnej strategii oraz jej monitorowanie,
- optymalizacja strony.
Ceny tych wszystkich działań zaczynają się od kwoty ok. 1000 zł. Jeśli zatem gdzieś znajdziemy nie jednostkowe, ale całościowe koszty w dziwnie niskiej kwocie, to może przekładać się to na niskiej jakości audyt…
A może wystarczy sam content marketing?
Zarządzanie treściami, które znajdą się na naszej stronie jest bardzo ważne – odpowiednio dobrane, poprawiają widoczność naszej witryny i przyciągną nowych odbiorców. To, czy publikowane na stronie treści przynoszą zamierzony skutek i charakteryzują się dobrą jakością, można sprawdzić wykorzystując w tym celu właśnie audyt strony www. Dostarczony raport z dokładną analizą to najpewniejszy miernik dotychczasowych działań. Niemałe znaczenie ma przy tym dobra optymalizacja witryny. Na czym polega optymalizacja strony www? W skrócie na dotarciu do jak największej liczby odbiorców, by tak się stało – strona musi być dobrze widoczna w wyszukiwarce. Content marketing, optymalizacja i audyt to zatem działania, które się ze sobą zazębiają.
Kto powinien zdecydować się na audyt strony www?
Chyba każda osoba, która posiada już własną stronę w Internecie chce, aby panował na niej określony ruch a wysiłki włożone w jej prowadzenie – opłaciły się. Stąd potrzebne jest pozyskanie stałych oraz nowych odbiorców. Nieco inaczej wygląda to w przypadku firm, które są nastawione na sprzedaż danego produkty czy usługi, a osób, które chcą np. podzielić się własną pasją. Niemniej jednak to właśnie audyt pozwala ocenić, czy dotychczasowe działania są dobre, czy może mijają się z celem…