Znaczenie komunikacji w Internecie w celu zwiększenia sprzedaży

Na przestrzeni ostatnich lat, e-handel cieszy się niezwykle dużym wzrostem popularności. Dziś, zakupy w Internecie stały się normą. Zamawiamy w ten sposób dosłownie wszystko. Sprzedaż internetowa znacząco przewyższa zakupy stacjonarne. Sklepy online cieszą się bardzo dużym powodzeniem, ale jednocześnie też rośnie konkurencja. To sprawia, że trzeba być w pełni nastawionym do klientów, trzeba tworzyć rozwiązania i narzędzia, dzięki którym można wspinać się po szczeblach kariery, docierać do coraz szerszej grupy odbiorców, rozwijać się i zarabiać. Bardzo duże znaczenie ma komunikacja w Internecie i to na niej właśnie, chcielibyśmy tutaj w sposób szczególny się skupić.

Bycie dla klienta

Jeśli chcemy prowadzić firmę, nastawiając się przy tym na sukces, to bez wątpienia, podstawą jest „bycie dla klienta”. Jeśli ten czuje się ważny, jeśli wie, że jesteśmy tutaj dla niego, jeśli może uzyskać odpowiedzi na wszelkie nurtujące go pytania, to wówczas będzie zainteresowany tym, by właśnie z naszych usług korzystać. Bardzo ważne jest znaczenie komunikacji w Internecie, bo tylko ono jest w stanie zwiększyć naszą sprzedaż.

W procesie zakupowym, wyróżnia się pięć etapów. Pierwszym z nich jest rozpoznanie potrzeby, a więc szukamy takich rozwiązań, by móc poznać to, czego chce od nas klient. Drugim, jest poszukiwanie informacji o możliwościach zaspokojenia tych potrzeb. Trzeci etap, to ocena możliwości, czwarty to podjęcie decyzji o zakupie. Piąty, mówi o zachowaniu po zakupie, a więc o tym, czy jesteśmy zadowoleni, czy też nie. W każdym z etapów, komunikacja ma bardzo duże znaczenie. Od niej tak naprawdę w dużej mierze zależy to, jak długo taki etap będzie trwał.

Jakie są formy komunikacji?

Zajmując się e – handlem, mamy trzy sposoby komunikacji z klientem. Należą do nich mail, formularz lub telefon. Każde z rozwiązań jest inne, ale jednocześnie każde z nich ma taki sam cel. Klient chce się czegoś dowiedzieć i oczekuje na odpowiedź. Zadając sobie tutaj pytanie, czy komunikacja z klientem ma wpływ na sprzedaż produktu, odpowiadamy – jak najbardziej tak.

Klient stawia dziś na szybkość i wygodę. Robi zakupy w sieci, bo tak mu lepiej. Nie musi tracić czasu na stanie w kolejkach, na godziny spędzone na oglądaniu produktów, na wyjazdy do różnych sklepów. Wchodzi na daną stronę internetową, ogląda, zamawia, czeka na odbiór. Nie musi tak naprawdę wychodzić z domu, by to wszystko samemu załatwić. Jednakże to, w jakim miejscu zamówi on towar lub daną usługę, w bardzo dużej mierze zależy właśnie od tego, jak wygląda komunikacja. Skoro na przykład szukamy butów na zimę, które są nieprzemakalne i wykonane z naturalnej skóry, a takich informacji nie możemy znaleźć w sieci, to zadajemy takie pytanie.

Możemy do danego sklepu zadzwonić, możemy wysłać maila lub też wypełnić formularz kontaktowy. Wiadomo, iż najszybszą formą komunikacji jest telefon, jednak i dwie pozostałe, jeśli są odpowiednio zarządzane, także mogą przynieść zamierzony efekt. W tym przypadku, bardzo ważne jest to, abyśmy, jako osoby prowadzące firmę, zainwestowali w jak najlepszą komunikację z klientem. Podstawą jest osoba zatrudniona na takim stanowisku, która zajmuje się tylko tym kontaktem. Jeśli jest to mała firma, może być ona odpowiedzialna za komunikację na wszystkich trzech szczeblach. Jeśli zaś firma jest bardzo duża, wówczas jedna osoba powinna odpowiadać za telefon, druga na przykład za maile i formularze. Dla klienta liczy się szybkość odpowiedzi i ona zazwyczaj decyduje o tym, czy produkt zostanie kupiony, czy też nie.

Podsumowanie

Są dwa sklepy online. Do każdego wysyłamy zapytanie. Jak myślicie – w którym zrobimy zakupy? Z pewnością w takim, od którego odpowiedź otrzymamy w przeciągu chwili, a nie w takim, gdzie po kilku dniach nie ma żadnego odzewu. I na tym właśnie polega znaczenie komunikacji w Internecie, które ma na celu zwiększyć sprzedaż i pomóc nam osiągnąć zamierzone efekty. Im lepsza komunikacja, tym więcej zadowolonych klientów i jeszcze większa sprzedaż. A wszystko sprowadza się do jednego – satysfakcji finansowej i dalszych możliwości dalszego rozwoju.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *