LinkedIn, jako najlepszy kanał dotarcia do klienta biznesowego?

Popularność mediów społecznościowych nie słabnie. Wręcz przeciwnie, pojawiają się coraz nowe serwisy skupiające się na różnych dziedzinach życia. Jednym z najlepszych przykładów sprofilowanego serwisu społecznościowego jest LinkedIn.

Krótko o LinkedIn

Serwis ten działa na rynku od 2003 roku, jednak jego popularność zaczęła rosnąć po 2010 roku, gdy przekroczyła ponad 100 milionów użytkowników. Ostatnie dane (lato 2019) ukazują społeczność, która liczy ponad 630 milionów użytkowników. Być może w zestawieniu z Facebookiem czy Instagramem ta liczba nie rzuca na kolana, jednak pamiętać trzeba o jednym. LinkedIn to nie jest serwis dla wszystkich i o wszystkim. Jest on stworzony specjalnie dla ludzi biznesu i ma ułatwiać im kontakt. Działania podejmowanie za pomocą owego serwisu nazywamy social sellingiem.

Na czym polega atrakcyjność tego serwisu?

Atrakcyjność serwisu polega właśnie na jego specjalizacji. LinkedIn może być przydatny na każdym etapie prowadzenia firmy. Osoby dopiero rozpoczynające działalność mają wiele możliwości nawiązania znajomości biznesowych w stosunkowo krótkim czasie, przy symbolicznych kosztach. Porównując taką sytuację do tradycyjnego sposobu poszukiwania klientów: przeglądaniu stron internetowych, pisania maili, wykonywania rozlicznych telefonów czy wyjazdów na konferencje czy śniadania biznesowe, tutaj mamy wszystko dostępne niemal od razu. Trzeba jedynie poświęcić pewien czas na założenie profilu i nawiązaniu kontaktów.

Powyższe dotyczy oczywiście także firm z historią, które jednak chciałyby zwiększyć swój zasięg i nawiązać nowe znajomości, przydatne w biznesie. Zalet serwisu LinkedIn jest jednak znacznie więcej. Dzięki odpowiedniemu content marketingowi w różnej formie, można skutecznie przyciągnąć do firmy nowych kontrahentów. Innym plusem są dyskusje branżowe, które zazwyczaj są o wiele bardziej rzeczowe i skuteczne, niż w zwykłych mediach społecznościowych, gdyż uczestniczą w nich wyłącznie osoby znające daną tematykę i nią zainteresowani.

W czym może okazać się pomocny ten serwis?

LinkedIn może także okazać się pomocny w sprzedaży. Sieć znajomych, powiększona o ich znajomych, którzy zazwyczaj należą do danej branży, pozwala w skuteczny i szybki sposób dotrzeć do nowych potencjalnych klientów. Serwis jest coraz popularniejszy wśród rekruterów, którym znacznie łatwiej jest znaleźć odpowiednie osoby do danej pracy.

Wydaje się, że popularność serwisu LinkedIn może tylko rosnąć, więc osoby, które jeszcze nie mają tam założonego konta powinny jak najszybciej naprawić ten błąd.

Click to rate this post!
[Total: 4 Average: 5]

One thought on “LinkedIn, jako najlepszy kanał dotarcia do klienta biznesowego?

  1. LinkedIn ma swoje plusy i minusy. Zgadzam się z autorem artykułu, że to w sumie jedyny kanał, żeby budować komunikację b2b (Goldenline już dawno wyzionął ducha). Jednak ciężko się tam przebić ze swoją firmą. Mam profil premium i jestem co chwilę przez kogoś atakowany. Sprawia to tylko, że coraz mniej czasu poświęcam na ten portal i coraz częściej myślę o skasowaniu profilu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *