Dlaczego warto inwestować w marketing szeptany?

Marketing szeptany, znany jest także jako WoMM (Word of Mouth Marketing) czy jako buzz marketing. Jest on zjawiskiem bardzo ważnym we współczesnym marketingu. Już sama jego nazwa, znana także, jako popularna „szeptanka”, sugeruje przekazywanie sobie informacji „z ust do ust”. W praktyce odbywa się to za pomocą generowania opinii o firmie lub marce. Pobudza się dyskusje zwykłych internautów na jej temat.
Wiele badań z ostatnich lat pokazuje, że wielu konsumentów przed dokonaniem zakupu przegląda fora internetowe. To na nich szuka opinii na temat konkretnego produktu.

Nie ma znaczenia, czy zakup będzie dokonany w tradycyjnym sklepie, czy jego internetowej wersji. Sieć jest najlepszym i w zasadzie jedynym miejscem na znalezienie aktualnych i niezależnych opinii. Budowanie pozytywnego wizerunku marki w Internecie powinno być więc jedną z podstawowych czynności prowadzących do sukcesu komercyjnego danej firmy.

marketing szeptany
Oczywiście zanim rozpoczniemy określoną kampanię powinniśmy zadbać o wysoką jakość naszych produktów bądź usług. Żadna, nawet najlepsza kampania reklamowa nie zapewni nam sukcesu w razie wadliwych produktów i rzeszy niezadowolonych klientów. Jeśli jednak będziemy mieć pewność, że w tej kwestii wszystko jest w poukładane, powinniśmy pomyśleć o współpracy z profesjonalną agencją marketingową.

Ludzie w niej zatrudnieni w sposób kompleksowy przeprowadzą analizę medialną konkretnej marki i branży. Na jej podstawie opracują strategię dalszego działania. W krótkim czasie pracujący w niej profesjonaliści uruchomią szereg działań. Dzięki nim nasza marka będzie bardziej widoczna na stronach internetowych, a opinie na temat naszych produktów lub usług będą zachęcały do skorzystania z nich.
Odpowiednio poprowadzona kampania, w połączeniu z jakością naszej marki sama rozkręci internautów, którzy będą na jej temat dyskutować ze sobą i polecać ją swoim znajomym. A stąd już tylko krok do zwiększenia naszej sprzedaży.

 

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *