Dlaczego dobre restauracje coraz częściej korzystają z PR?

Wydawałoby się, że agencji PR potrzebuje polityk…ale nie restauracja! Dziś bywa inaczej i również w gastronomii PR znajduje zastosowanie. Dlaczego?

Co daje PR w gastronomii?

Być może słyszałeś o skandalu, jaki miał miejsce kilka lat temu. Podczas kolacji w jednej z najlepszych europejskich restauracji, duńskiej Nomie, 60 osób się zatruło. Jak można wyjść z twarzą z takiej porażki? Właścicielom Nomy się to udało. Dziś zatrudniają specjalistę od PR, który reaguje szybko i skutecznie, gdy coś pójdzie nie tak.

Ale PR w gastronomii przydaje się nie tylko w sytuacjach kryzysowych. Klienci coraz częściej wybierają konkretne miejsca z uwagi na towarzyszącą im historię. To właśnie od wysiłków PR-owych zależy, czy o Twojej restauracji będzie się mówić w pozytywach, a Twoja droga zostanie uznana za ciekawą i inspirującą.

Przykład: szybkie, odgrzewane jedzenie na stacjach benzynowych zawsze było owiane złą sławą. Od jakiegoś czasu reklamy jednej ze stacji pokazują całe rodziny, które zajadają się hot-dogami w drodze na wycieczkę. Wcześniej pozytywne w tonie artykuły na ich temat zamieszczał popularny portal opiniotwórczy w ramach tzw. reklamy natywnej. W ciągu kilku lat wizerunek hot-dogów ze stacji się zmienił – dziś są szybką, ale pyszną i pożywną przekąską. Jeśli z hot-dogów ze stacji benzynowej da się zrobić atrakcyjne danie, to pomyśl, jakie efekty może przynieść dobry PR Twojej restauracji.

Czy Twoja restauracja potrzebuje agencji PR?

Niekoniecznie! W przypadku małego lokalu nie miałoby to sensu (jeśli jednak prowadzisz większy, sieciowy biznes, pamiętaj, że Twoi konkurenci mają osobę, która zajmuje się PR-em). Ty możesz zająć się tym osobiście lub zatrudnić managera, który ma w tym jakieś doświadczenie. Możesz też skorzystać z konsultacji z agencją PR, a później już działać samemu. Jeśli masz duży ruch w social-mediach, na pewno zamiast zwykłej agencji sprawdzi się e-Rzecznik, czyli Twój przedstawiciel w internecie.

 

PR Restauracji w dobie pandemii

Dziś szczególnie łatwo może się zdarzyć coś nieprzewidzianego, gdy zabraknie produktów lub dostawa nie dojedzie na czas. E-rzecznik będzie odpisywał na negatywne komentarze, spokojnie wyjaśniając sytuację. Najlepiej, jeśli załagodzi ją wcześniej prywatnie lub wyjaśni w mediach społecznościowych marki. W przeciwnym razie klienci zaczną coraz bardziej narzekać. W trudnych czasach agencja PR może wyjaśnić, co jest poza kontrolą restauracji i zyskać nawet sympatię czy uznanie za to, jak radzi sobie w nieprzychylnej rzeczywistości. To też sposób na umiejętne zachęcenie do odwiedzin w trudnym czasie.

Lokalny PR restauracji

Wielu zapomina, że PR restauracji to nie tylko social-media czy artykuły w ogólnopolskiej prasie. Szczególnie ostatnio widać, że najbardziej liczy się grono lojalnych, lokalnych klientów. Dlatego PR warto budować również na poziomie lokalnym. Można to osiągnąć dzięki:

  • współpracy z lokalnymi biznesami;
  • wspieraniu szczytnych, lokalnych inicjatyw;
  • akcjom partnerskim z lokalnym influencerem czy sportowcem;
  • podkreślaniu lokalnego patriotyzmu, zorientowania w regionalnych sprawach.

Daj znać, jeśli potrzebujesz również innych pomysłów na PR Twojej restauracji.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *